Nu grönskar det..........

Ja, äntligen efter en lång och grå vinter. Nu grönskar det....

Jag bor i paradiset. Jo, min inställning är att paradiset är inget vi kommer till efter döden, om vi har skött oss vill säga. nej paradiset är här på jorden. Paradiset är den stunden, den platsen det tillståndet där du bara är här och nu. Här och nu där inget annat existerar, där tiden finns för att ta en allt det som naturen så frikostigt bjuder.

I går kväll tog jag en cykeltur i vårt underbara Smygehamn, så pass sent att solen stod på knä i de bördiga åkerfälten. Det finns ju ett uttryck som säger, "rosorna doftar alltid som mest just när det skymmer", jag lovar att cykla mellan två rapsfält står definitivt inte efter. Kvällar ja, långt från stadens ljud sitter jag och läser en god bok och lyssnar till Näktergalens kvällsserenad, ni snackar paradis.

Nu håller Charlotta och jag på i vårt eget paradis, 1-2 juli kl 10-16 är vi med i Öppen Trädgård på Söderslätt. Givetvis är vårt lille galleri öppet under trädgårdsvisningen.

Vår adress är Norra Parkvägen 17, men trädgården och galleriet Konstnärernas hus når ni via Flygsandsvägen 21, längst ner i vändzonen.

Ännu är det kanske inte så mycket som blommar i vårt paradis, men det kommer. Tillsdess bjuder vi på lite bilder av dagsläget samt länken till en passande melodi.  https://www.youtube.com/watch?v=j6njVlhy6b8

Välkomna 1-2 juli. Men det kommer mer här på bloggen innan dess.
Stefan o Charlotta






Golvet skall läggas och taket skall på, det blir en mysig hörna där det nyplanterade Blåregnet skall kunna fläta in sina grenar. 






 


Kommentarer

Populära inlägg